Zoals ik reeds eerder berichtte is Stichting Kledingbank ‘s-Hertogenbosch e.o. verhuisd naar een nieuwe locatie. Ondanks mijn overvolle agenda – ik werk nog 4 dagen in de week als marketeer bij de Bossche schouwburg – doe ik mijn uiterste best om zo veel mogelijk publiciteit te genereren voor de kledingbank. Sommige mensen kunnen zich nauwelijks eten permitteren, laat staan kleding. Als operationeel bestuurslid – we zijn maar een klein clubje – kijk ik de armoede regelmatig recht in de ogen. Kindertjes in Afrika hebben honger, maar die van mijn buurman ook. Laatst ontmoette ik een stel met een dochtertje van anderhalf dat van 30 euro per week moet rondkomen. Het lukt mij niet eens in mijn eentje!

Mond-op-mond
Mede om deze reden ben ik blij dat de lokale media ons persbericht zo goed oppakken. De afgelopen week zijn we diverse keren vermeld en dat doet me deugd. Aan de andere kant: de doelgroep van de Kledingbank heeft doorgaans geen abonnement op de krant. Mond-op-mond reclame is dus des te belangrijker, op lokaal niveau. Hoe meer mensen weten van het bestaan van de Kledingbank, des te meer hulpbehoevenden we kunnen helpen. Ben of ken je iemand in Den Bosch en omstreken die (tijdelijk) in nood is, neem contact op met de Kledingbank!

Help!
We zijn ook voortdurend op zoek naar vrijwilligers en donateurs van diensten en geld. Wil je als bedrijf een bijdrage leveren aan de bestrijding van armoede in ‘s-Hertogenbosch, neem dan vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Geld is fijn, want daar kunnen we bijvoorbeeld  nieuw kinderondergoed inkopen. Maar denk ook aan sponsoring van drukwerk, belettering, banieren en andere promotionele middelen. We zitten immers in een (aandachts)wijk en niet al onze cliënten zijn online actief. Met behulp van een eenvoudig flyertje in de brievenbus of een poster bij de supermarkt kunnen we heel veel mensen bereiken.

images (1)

Tot slot wil ik graag Brabants Dagblad, Stadsblad ‘s-Hertogenbosch en Weekblad Regio ‘s-Hertogenbosch enorm bedanken voor hun (online) publicaties. Hopelijk leest onze ‘doelgroep’ wel de gratis weekkrantjes en heb ik één van jullie kunnen motiveren om ons te helpen door je oude kleding te doneren, je aan te melden als vrijwilliger, geld te doneren of middelen/diensten te sponsoren. Zo vond ik vandaag via de groep ‘Den Bosch Ruilt Diensten’ op Facebook een fotograaf die morgen belangeloos foto’s maakt voor onze nieuwe posters en flyers die we geheel gesponsord krijgen door drukkerij Wihabo. BOKS!

Oh ja, we zijn ook erg blij met tweedehands speelgoed, maar daar vertel ik een andere keer over 🙂

Vermelding in Weekblad Regio ‘s-Hertogenbosch:

KB_Weekblad